1ο Μάθημα εξ αποστάσεως

Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 19 Μαρτίου 2020

ΙΣΤΟΡΙΑ

Οι Εθνοσυνελεύσεις και η πολιτική οργάνωση του Αγώνα

Αφού δείτε τρεις φορές το Videoμάθημα στον παρακάτω υπερσύνδεσμο:

https://www.youtube.com/watch?v=vybHiQYNo48&list=PL4ZtoMjzG87WXEEtp0hOBc9GEX_dALNmx&index=29

Και τις παρακάτω διαφάνειες :

http://users.sch.gr/sudiakos/%CE%99%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1%20%CE%A3%CE%A4/29.%20%CE%9F%CE%B9%20%CE%95%CE%B8%CE%BD%CE%BF%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%8D%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82%20%CE%BA%CE%B1%CE%B9%20%CE%B7%20%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%20%CE%BF%CF%81%CE%B3%CE%AC%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B7%20%CF%84%CE%BF%CF%85%20%CE%91%CE%B3%CF%8E%CE%BD%CE%B1/index.html

1.Να κάνετε την παρακάτω εργασία:

http://users.sch.gr/sudiakos/%CE%95%CF%81%CF%89%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82%20-%20%CE%91%CF%80%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82%20%CE%A3%CE%A4/%CE%9A%CE%B5%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%B1%CE%B9%CE%BF%2016%20%CE%9F%CE%B9%20%CE%95%CE%B8%CE%BD%CE%BF%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%8D%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82%20%CE%BA%CE%B1%CE%B9%20%CE%B7%20%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%20%CE%BF%CF%81%CE%B3%CE%AC%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B7%20%CF%84%CE%BF%CF%85%20%CE%91%CE%B3%CF%8E%CE%BD%CE%B1/interaction_html5.html

2. Να γράψετε μια μικρή περίληψη (8-10 σειρές)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ΓΛΩΣΣΑ

Πώς διηγούμαστε κάτι που μας συνέβη


​Για να διηγηθούμε κάτι που μας συνέβη, κάνουμε τα παρακάτω:

  • Παρουσιάζουμε τα γεγονότα με τη χρονική σειρά που συνέβησαν.
  • Χρησιμοποιούμε το α’ πρόσωπο για να διηγηθούμε κάτι στο οποίο συμμετείχαμε και εμείς.
  • Συνήθως χρησιμοποιούμε παρατατικό ή αόριστο εφόσον ότι διηγούμαστε έχει γίνει στο παρελθόν. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον ιστορικό ενεστώτα για να κάνουμε τη διήγησή μας πιο ζωντανή.
  • Χρησιμοποιούμε χρονικούς προσδιορισμούς για να δηλώσουμε το χρόνο και να δείξουμε τη χρονική εξέλιξη της ιστορίας μας.
  • Μπορούμε να προσθέσουμε διαλόγους και περιγραφές για να κάνουμε πιο ζωντανή τη διήγησή μας.

Μεταβατικά λέγονται τα ρήματα που φανερώνουν ότι η ενέργεια που κάνει το υποκείμενο πηγαίνει σ’ ένα πρόσωπο, ζώο ή πράγμα.

Παραδείγματα:

Η μητέρα χτενίζει την Ελένη.ð Η ενέργεια που κάνει το υποκείμενο (η μητέρα) πηγαίνει στην Ελένη.

Η Ινώ χαϊδεύει το σκύλο.ð Η ενέργεια που κάνει το υποκείμενο ( η Ινώ) πηγαίνει στο σκύλο.

Η Σοφία έκοψε το λουλούδι. ð Η ενέργεια που κάνει το υποκείμενο ( η Σοφία) πηγαίνει στο λουλούδι.

Αμετάβατα

Αμετάβατα λέγονται τα ρήματα που η ενέργειά τους δεν πηγαίνει πουθενά, ούτε σε πρόσωπο, ούτε σε ζώο, ούτε σε πράγμα.

Παράδειγμα:

Το παιδί χαμογέλασε ð Η ενέργεια που έκανε το υποκείμενο (το παιδί) δεν πήγε σε κάτι έξω από αυτό.

Τα αμετάβατα ρήματα δεν έχουν αντικείμενο!!!

Αντικείμενο είναι το πρόσωπο, το ζώο ή το πράγμα στο οποίο πηγαίνει η ενέργεια που κάνει το υποκείμενο. Μπαίνει συνήθως σε αιτιατική και το βρίσκουμε αν απαντήσουμε στην ερώτηση τι;ποιον;ποια;

  1. Εντόπισε τα μεταβατικά και τα αμετάβατα ρήματα:

Το σπίτι γέμισε πουλιά.

Η πληγή αιμορραγεί ασταμάτητα.

Ο αστροναύτης πάτησε το πόδι του στη σελήνη.

Κάποιος μεγάλος ζωγράφος φιλοτέχνησε αυτό τον πίνακα.

Ηρέμισε πια!

Μου ζήτησε το εισιτήριο.

Κλείνει το μικρό τσαντάκι και ανοίγει τη μεγάλη τσάντα.

Λυπάμαι, αλλά είναι αδύνατο να βρω τη λύση.

Η δασική υπηρεσία φροντίζει το δάσος.

Θα κοιμηθώ τώρα επειδή κουράστηκα σήμερα.

Θα καθίσω για να διαβάσω ένα βιβλίο που μου αρέσει πολύ!

Αυτές τις μέρες βήχω πολύ.

Ο Γιάννης ροχαλίζει κάθε βράδυ.

Τον είδα χθες.

  1. Κάνε προτάσεις με τα ρήματα: αναπνέω, χαμογελώ, δακρύζω, μένω. Τι παρατηρείς;
  1. Κάνε προτάσεις με τα ρήματα: μαθαίνω, χάνω, βρίσκω, φτιάχνω, λέω. Τι παρατηρείς;

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΣΤΑ ΠΟΣΟΣΤΑ


  1. Ένα κατάστημα ηλεκτρικών ειδών πούλησε ένα ψυγείο, που το είχε αγοράσει 530 € με κέρδος 15%. Πόσο πούλησε το κατάστημα το ψυγείο;

ΛΥΣΗ:

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: _____________________________________________________

  1. Ένας έμπορος πούλησε εμπορεύματα αξίας 102,7 € και κέρδισε 20,5 €. Πόσο στα % κέρδισε;

ΛΥΣΗ:

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: _____________________________________________________

  1. Ο μισθός ενός υπαλλήλου μειώθηκε κατά 12%. Πόσος είναι τώρα ο μισθός του αν πριν τη μείωση ήταν 1.650 €;

ΛΥΣΗ:

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: _____________________________________________________

  1. Στην περίοδο των εκπτώσεων ένα κατάστημα κάνει έκπτωση 25% σε όλα τα εμπορεύματά του. Από τις πωλήσεις μιας ημέρας εισέπραξε 1.910 €. Πόσο άξιζαν τα εμπορεύματα, που πουλήθηκαν την ημέρα αυτή, πριν τις εκπτώσεις;

ΛΥΣΗ:

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: _____________________________________________________

  1. Τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων αυξήθηκαν φέτος κατά 8%. Μετά την αύξηση για την ετήσια ασφάλεια του αυτοκινήτου μας πληρώνουμε 480,6 €. Πόσο πληρώναμε πριν την αύξηση;

ΛΥΣΗ:

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: _____________________________________________________